У другій хвилі бенчмаркінгу Agrohub BM взяли участь 10 агрохолдингів

Agrohub BM завершив другу хвилю бенчмарк-аналізу української аграрної галузі, в ній взяло участь десять холдингів, приєдналися «Астарта Київ», Harveast, Agroprosperis, Continental Farmers Group, «УКРПРОМІНВЕСТ-АГРО». Обсяг земельного банку, який тепер аналізується, — понад 2 млн. Га.

Майкл Бертрам, Голова представництва у країні, Україна, NCH: “Ми вперше брали участь у дослідженні Agrohub BM, як на рівні холдингу, так і на рівні окремих господарств. Результати, які ми отримали від Agrohub BM, виявилися дуже актуальними для нашої діяльності. Бенчмарк-аналіз від Agrohub є ефективним способом обміну кращими практиками серед українських зернових виробників і сприяє підвищенню продуктивності сектору”.

Георг фон Нолкен, Генеральний директор Continental Farmers Group: “Щоб розуміти, як правильно і швидко будувати ефективні бізнес-процеси зсередини, сьогодні вже мало просто володіти компетенціями всередині однієї компанії. Потрібно постійно рівнятися на кращі практики у секторі і передовий світовий досвід, і ми прекрасно це розуміємо. Важливість проекту Agrohub BM обумовлена ​​також його своєчасністю, адже ми бачимо, як змінюється український аграрний сектор, та які нові виклики ці зміни нам несуть”.

Для зіставлення і визначення кращих галузевих практик збирається понад 200 показників за чотирма напрямами: агроефективність і точне землеробство (110 польових компаній), персонал (30’000 співробітників), техніка (9’000 одиниць).

Валерій Соколенко, Виконавчий директор «Астарта Київ»: “Участь ТОВ “Астарта Київ” у бенчмаркінгу дала можливість подивитись на діяльність як Холдингу в цілому, так і кожної компанії окремо, у порівнянні з іншими учасниками ринку виробників сільськогосподарської продукції. Бенчмаркінг показує забезпеченості технікою (її віковий, технологічний та інноваційний склад) і рівень її завантаженості. Якісно висвітлено питання рівня забезпеченості трудовими ресурсами. Наведено порівняльний аналіз структури персоналу в розрізі кількісного та вікового складу, а також рівня доходів окремих категорій працівників. В цілому запропонований бенчмаркінг — це гарний інструмент, який дав нам можливість побачити кращі моменти в роботі конкурентів і напрямки, куди рухатись з метою досягнення кращих результатів”.

Євген Саєнко, Генеральний директор «УКРПРОМІНВЕСТ-АГРО»: “Уже кілька років “УКРПРОМІНВЕСТ-АГРО” практикує обмін інформацією з іншими, співвідносними за структурою бізнесу, агропідприємствами. Однак завдяки Agrohub BM ми змогли побачити нашу компанію в більш глобальній системі координат, отримавши доступ до даних більшого числа компаній. Бенчмаркінг підтвердив правильність раніше обраних нами напрямків підвищення ефективності бізнесу у тому, що стосується оптимізації постійних витрат, скорочення персоналу, підвищення врожайності“.

Олексій Колбасинській, лідер напрямку Agrohub BM: “Вироблені нами на першому етапі підхід і методологія, що забезпечують коректне порівняння показників, залишилися незмінними. Можна сказати, що перша крива навчання успішно завершена. Зросла кількість регіонів, таким чином, ми поглиблюємо аналітичний зріз дослідження з урахуванням регіональних ознак”.

Юлія Порошенко, засновник платформи Agrohub: “За статистикою Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН ФАО 30% всіх вироблених продуктів харчування втрачається. І йдеться не тільки про утилізацію харчових відходів. Близько 25% втрат відбувається на етапі виробництва і логістики. Бенчмаркінг дозволяє виявити ці втрати і боротися з неефективністю, щорічно покращуючи результат”.

Agrohub BM продовжить дослідження в 2020 році, і в ньому з’явиться часова динаміка: тепер зіставлення даних буде вестися не тільки між компаніями, але і з минулим періодом.

Нагадаємо, перша хвиля бенчмаркінгу тривала з березня по липень 2019 року, і в ній взяли участь п’ять холдингів: Кернел, ІМК, МХП, ЛНЗ і Cygnet. Загальний проаналізований земельний банк тоді склав 1 мільйон гектар, напрямки аналізу були тими ж.

Суть бенчмаркінгу — в аналізі діяльності конкурентів або різних підрозділів одного холдингу, що дозволяють анонімно порівняти їх показники та виявити кращі галузеві практики. Бенчмаркінг дає компанії розуміння тієї позиції, яку вона посідає щодо своїх конкурентів і ринку в цілому, допомагає оцінити ефективність процесів і визначити місця, що вимагають посилення, і точки росту.

Agrohub — платформа для підвищення ефективності українських агрокомпаній. Agrohub допомагає агробізнесу стати ефективнішим, надаючи якісну інформацію про існуючі рішеннях, ринкові орієнтири, аналітику та кращі практики.